27 Ocak 2015 Salı

Patchwork tutacak

 Karşınızda patcwork tutacağım.
Ciddi ciddi ben bu işe farkında olmadan sardım sanırım.

Oğlum ayakta iken makinenin başına oturmak biraz zor oluyor.1 haftadır uğraşıyorum desem inanırmısınız.
Oğluşumun bana öğrettiği en güzel şey bu sanırım. "bi işi bgün bitirmem lazım deyip kendimi strese sokmak" ya da "3 günde bitmesi lazım deyip 4. gün sıkılıp o işi bırakmak" insanı ne kadar yoruyormuş meğer.
 Bu tutacakta da amaç hızlı bir şeyler ortaya çıkarmak değil. Kullanışlı ve bana dikiş konusunda öğretici bir sonuç çıkarmaktı oda oldu. dikiş konusunda iyi olunca bunlar benim için 1 günlük iş olacak tabiki :P

 Bu da tutacağın ne yalan söylüyeyim önünden daha tatlı arkası :))
Bu tutacağı yaparken öğrendiklerim:
1. düzgün kesme işlemi
2. her zaman ki gibi düzgün dikiş elde etmek
3. üçgen parçaların birleşimi
4. Tela kullanımı
5. ve benim için en önemlisi biye geçirme işlemi (zira bir çok projede kullanılacak bir öğreti)


Yapmak isteyenler için:
 Malzemeler
Bir kaç desen kumaş.
Keçe
tela
keten biye (1 metre yetiyor)


"Terzinin yaptığı kötü, dikişi gösteren ütü" derler ya. Bu tarz projelerde de ütünüzü fişten çekmemeniz gerekiyor.
Her bir parçayı ütülerseniz daha düzgün bir sonuç elde edersiniz. 
Sadece tek kumaştanda yapabilirsiniz.
Arka kumaşa ütüyle tela yapıştrdım.Ön parçaya gerek duymadım zaten araya keçe giriyor birde.
Biyeyi geçirirken en önemli kısmı köşeler. Düzgün geçirmek için muhakkak teyelleyin.
son kısmını makineledikten sonra kahvenizi içebilirsiniz.
çünkü ben öyle yapıyorum :)




3 yorum:

  1. Patchwork hayranıyım. Ellerinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim .Evet hayran olunası bir güzellik :)

      Sil
  2. Merhaba sizi kardeş dikiş bloggerlarından keşfettim ve GFC den takibe aldım 50. üyenizim hayırlı olsun. benim de bir dikiş blogum var beklerim.
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...