12 Ocak 2015 Pazartesi

Sürmeli Motifli Battaniye




Pinterestte gördüm bu güzelliğide. İlk görüşte vuruldum desem yeri. Koşa koşa ip almaya gittim.
Bu sene bitirirsem öper başıma koyarım diye düşünerek başladım
Daha önce söyledim mi bilmiyorum .Bir iş elimde çok uzun kaldığı zaman sıkılıyorum. Fakat örnek o kadar güzel ki insanı hiç sıkmıyordu. Annemin teyzesi örneğimi ilk gördüğünde "sürmeli motif, kara kaş kara gözlü , sana benziyor ne güzelmiş o öyle deyince adı kaldı "Sürmeli motifli battaniye". Aslında motiflerden birinin içi siyahken birisinin ki koyu sarı olacaktı ama istediğim ton sarıyı bulamayınca siyaha talim ettim.
Annemlerin gelmesini fırsat bilerek, onlar Ali Tarıkla oynarken ben günde 1 motiften bir kaç motife çıktım. Örnek zor değil fakat ip kes yeni ip baya bir vakit alıyor.

  Baktım olmuyor bende önce siyah iple 7-8 motif içi başladım. Sonra birgün pembe ip, diğer gün bir üst sıra derken 3-4 günde 7-8 motifi bitrmiş oldum.
Motifler üst üste sıralanıyordu. Birleştirme işini beraber götürmek stedim fakat içleri yuvarlak olduğu için motif kenarları istediğim gibi düz de olmadığından hoş durmadı. Bende motifleri biriktirip en sona birleştirdim.
En çok yoran kısmı ise kenarıydı. Nedense bir türlü karar veremedim, nasıl birşey yapsam diye. Daha doğrusu en başlarda belliydi kenarı aklımda, ama battaniyeyi biraz küçük yapınca acaba biraz iri bir kenar mı eklesem diye düşündüm fakat bu örneğe hiiç gitmedi. Ufak ve kibar bir kenarla bitirdim battaniyemi.
Güle güle kullanırım inşallah ;)
İpin markası: Nako lüks minnoş.

2 yorum:

  1. Canim ne kadar guzel olmus eline saglik banada beklerim www.Ayseninyaptiklari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Hemen geliyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...