23 Ocak 2015 Cuma

Bardak altlığı- Nihale vs. Patchworke giriş dikişe başlangıç


Geçen yazımda aldığım kumaşlardan bahsetiştim. Benim dikiş makinesini alma amacım aslında kendi kıyafetlerimi dikmek. Bu ay Burda Ocak sayısında bana göre birşey bulamadım. Ne yapsam derken internette ki bir kaç sitede patcwork projelerine rastladım. Yapılan bir çok proje gerçekten hayranlık uyandıracak cinstendi. Bu projelerde çantalar, bardak altlıkları, fermuarlı düzenleyiciler, cüzdanlar özellikle ilgimi çekenler arasında ve bir çoğu yapabileceğim kolaylıkta.
Patchwork , bizim annelerimizden bildiğimiz 'kırkyama' aslında. Bu noktada öyle büyük projelere imza atmış ki becerkli hanımlar "vay be" dedirtiyor yani. Bazen ne gerek var ki bunlara desemde heveslenmiyor değilim ama; oğlumun arkadan gelen haylazlık seslerini duyunca vazgeçiyorum. Onunla ilgilenmek esas proje şu an :)


Resim yazısı ekle

Bu projede; "Zakka style sew along" isimli bir kitapta varmış. Başlangıç olarak yapılabilecek bir çok proje anlatımlar içeriyormuş bu kitap. Kitabı nereden nasıl temin ederim bilmiyorum ama almak istiyorum.
Benim bu projelerden asıl amacım düz dikişi ve bir çok tekniği öğrenmek ve uygulamak. Kıyafet dikmek bana göre zor bir işlem ufacık bir hata göze batıyor.




Annem çok güzel dikiş diker. Pardesülerimi,eteklerimi hep anneme diktirirdim. Çok uzun zamandır dikiş biliyor olmama rağmen sol resimde gördüğünüz üzere dikişim hala istediğim düzlüğe ulaşmamış. Makine başına oturmak zannedildiği kadar kolay olmuyormuş.






Bu proje benim gibi yeni başlayanlar için ideal bence.
Nasıl mı yaptım.





İlk önce resimde ki gibi istediğim ölçüde dikiş paylarını vererek bloklar kestim.






Diktiğim parçayı tersinden ütüledim.
ve istediğim ölçüde tabak vs. ile daire çizip fazlasını kestim. (dikiş payı vermeyi unutmayın)
Altına aynı ölçüden dikişpayı vermeden  keçeden bir daire kestim. Kumaşı üzerine iğneledim.
Belli mesafelerde aralarla dikişler geçtim. Kumaşın etrafında ki fazlayı içe katlayarak keçenin üstünden daire yapısını bozmadan teyelledim.



En zor kısmı o ponponlu parçayı geçirmek oldu.ponponlar ayağa takılıyo dikerken, projenin aslında biye geçirmişlerdi. Bence biye daha güzel olur, çok güzel kumaş biyeler var bir daha yaparsam onlardan yapacağım.
Yapmak ister ve takıldığınız yer olursa yorum bırakın :)
Hayırlı Cumalar....

5 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık bloğuma beklerim :)
    http://pembepofudukkoltuk.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Hayirli olsun dikis makinaniz 😊 bdnde sizin gibi basladim dikiseduse kalka ilerliyorum ama paotc vork bana kiyafetten daha zor.bence sizde kiyafeten fazla korkmayin kucuk cocuk kiyafetleriyle baslayin derim ben 😊 benimde bir blogum var amatörterzilerklubu sizide bekleeim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ewet baya cesaretim geliyor artık.
      Teşekkür ederim samimi yorumunuz için. Bende iadei ziyaret yapacağım. :)

      Sil
  3. Hayirli olsun dikis makinaniz 😊 bdnde sizin gibi basladim dikiseduse kalka ilerliyorum ama paotc vork bana kiyafetten daha zor.bence sizde kiyafeten fazla korkmayin kucuk cocuk kiyafetleriyle baslayin derim ben 😊 benimde bir blogum var amatörterzilerklubu sizide bekleeim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...