20 Kasım 2014 Perşembe

Tığ işi Sepet.... KIş geldi projeler renklendi...


Ele örgü dize battaniye mevsimi başladı benim için. Akşamlar uzun olunca tarık uyuduktan sonra elimi kolumu koyacak yer bulamıyorum. Yazın sıcaklardan pek birşey yapamadım, pinterest takiplerimde de baya bir proje biriktirdim. Dolu dolu bir mevsim olur inşallah.

Boş oturanı Allah sevmezmiş deyip alıyorum elime ipleri tığı.

Her zaman derim sıkılmak üretmektir diye. Bırakın çocuklarınızda sizde sıkılın ki neyapsam diye düşünme fırsatınız olsun...


Ören bayan Dora iplerimi bitirip yeni ipler almak istiyordum. Ne yapsam ne yapsam derken pinterest lambalar yaktırdı yine başımda.
İplerimi veya başka şeyleri doldurabileceğim bir sepet hem kullanışlı olacak; hemde elde kalan ipleri en uygun şekilde kullanacaktım.



 Tığ kullanmayı bilen herkesin kolaylıkla yapacağı bir örnek.
Öncelikle tabanını örerek başladım işe
8-10 adet zincir çekip birleştirdim. 10 12 tane trabzanla doldurdum.
İkinci sırada her deliğe iki trabzan yaparak artırdım.
3. sırada bir atlayıp artırdım.
Bu şekilde gerekli gördükçe artırarak istediğim büyüklüğe düz bir şekilde getirmeyi sağladım. Son sıralarda artırmayı kestim.
Sarı iple trabzanların üstüne değilde içeriden alarak dik şekilde hiç arıtrmadan renk renk büyüttürm.
kulp yerlerini ortalayıp 20 adet trabzan atlayarak 25 zincir yapıp diğer sırada üzerlerini 20 adet doldurdum
İki 3 sıra daha örüp bitirdim.
İplerin kalın olması sebebiyle dik duruyor ama ben şekerli su yapıp püskürttüm...

Daha ayrıntılı tarif isterseniz sorabilirsiniz...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...