22 Ağustos 2014 Cuma

Süt şerbetli Sünger Tatlısı

İrmikli tatlıların bir çoğunun tadını alabilmek için; bir gün dinlendikten sonra yemek gerekiyor. Özellikle şerbetlilerse. Revani ve birazdan vereceğim talı tarifi.
Yaparken tereddütte kaldığım bu kadar süt çok değil mi? acaba bi kısmını ayırsam mı diye düşündüğüm, yaptıktan sonrada tepsinin tamamını yediğim doğrudur efendim.
Limon kabuğunun bu tarz tatlılarda yumurta kokusunu azalttığını düşününyorum. Hemde tat olarak nefis oluyor.
Şeker ölçüsü bize göre biraz fazla geldi ama tarifi yaptığım gibi vereceğim çünkü damak tadı herkesinki farklıdır. Misafire yapılıyorsa bu ölçü iyidir.


          Keki için:
  • 4 Yumurta
  • 4 dolu yemek kaşığı şeker
  • 4 dolu yemek kşığı irmik
  • 4 yemek kaşığı un
  • kabartma tozu
  • vanilin
  • 1 limonun kabuğunu rende, tatlı kaşığıda suyu

    Şerbet için: (şerbet soğuk, tatlı sıcak)
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker

    Üzeri için:
  • kremşanti
  • 1 su bard. süt


    Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri bir güzel çırpın.
  • İrmiği, limonu ve vanilini karıştırın.
  • Kbartma tozunu unla karıştırıp çırpmaya devam edin. 
  • Ben kare borcam kullandım. Yağlanmış tepsiye karışımı dökün ve üzeri pembeleşip içinin çekene kadar pişirin.
  • Kek pişerken bir tarafta şerbeti hazırlayın. 1 su bardağı sütü hafif ısıtıp içerisinde şekeri eritin. 
  • Keki fırından çıkarıp 5 dk dinlendirdikten sonra şerbeti dökün.
  • krem şantiyi hazırlayıp kek soğuyana kadar dolapta bekletin. Kek soğuduktan sonra bıçak yardımıyla sürüp.
  • Mümkünse 1 gün değilse 3 4 saat sonra servise hazır.
  •  Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. merhaba ben ters1köşe blogu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylerin yer'de Aldığı bloğuma Bir süredir yazıyorum.bloğunuzu çok beğendim.benim bloğuma da beklerim :) bu arada tatlılar çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...