23 Ağustos 2014 Cumartesi

Oya Küpe



Son günlerde evde vakit geçmek bilmiyor. Sıcaktan el işleride yapılmıyor.
 Biriken baya bir postum var aslında. Tarifler var, el işleri var ve uzun bir liste 'yapmak istediklerim' var.
Öğlen sıcağında hele de bebekle çıkmak cesaret işi. Ferahlık çıktığı vakit benim yemek yapma saatim. Alışveriş işini bi araya sıkıştıramadım.Alacaklarımın bir listesini yapıp çıkmalı.

Bu aralar Tarık uyurken Pinterestte geziniyorum. Pinterestte girdiğimde kendimi kaybettiğim doğrudur. Bu tatlı küpeler işte oradan.
Nasıl yaptığıma gelince: Aşama aşama fotoğraflasaydım daha iyi olacaktı ama. Tığ işinin bilenler için çok zor değil diye düşününyorum.



Malzemeler:
4 adet boncuk
1 adet iğne
2 farklı ve 1 yeşil renk iplik
küpe iğnesi
ipin kalılığına uygun tığ


Yapılışı:
Öncelikle evde var olan 4 tane bocuğu ayarladım.İğneye ipliği geçirip uzunca bir yerden kesip ipi ikiye bağladım.ve
İğneyle bocukları doldurmaya başladım.
Yaprak kısmı:
Yeşil iplikle 10 zincir çekip, birleştirdim. 4 er zincir çekip 3 lü trabzanla, 4-5 adette bir tekrar 4 zincirle batıp 10 zincirin etrafını doldurdum. 7 zincir çekip boncuklardan birini tutturduktan sonra sık iğneyle zincirin etrafını gidip dibe geldiğimde tekrardan 7 zincirle ikinci boncuğu birleştrip sık iğneyle önce zinciri sonrada oyanın tamamını sık iğneyle gittim ve küpe iğnelerini taktım.
İşte bu kadar

3 yorum:

  1. ayy çok güzel elinize sağlık :) el emeği parçalara bayılıyorum :)

    ben de bloğum beklerim yeni post var :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com.tr/2014/08/gezi-datca.html

    YanıtlaSil
  2. ne kadar sevimli olmuşlar,anlatım için de ayrıca sağolun :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok cici olmuşlar ne kadar güzeller :) ilk fırsatta deneyeceğim ayrıca blogunuzu çok beğendim hemen takibe aldım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...