13 Ağustos 2014 Çarşamba

Küçük şeyler büyük mutluluklar




      İnsanoğlu ne ilginç varlık küçük şeylerden mutlu olup yine küçük şeylerden dünyayı kendisine dar ediyor.
Geçen pazar hidiv kasrına gittik. bahçesindeki belediyeye ait olan çiçek satıcısından; cam güzeli, mini orkide, sakız sardunya ve sade sardunya aldım.
Geçen senelerde floryadanda bir kaç çiçek almıştım ama çiçek bakmayı birtürlü becerememiştim. Çoğu böceklenip çürümüştü. Neden olduğunu birtürlü anlamıyordum. Her gün düzenli olarak suluyorum seviyorum filan ama yok. Çok sevginin zararları varmış meğer, istanbulun nemli ortamında çiçek her gün sulanmazmış .çiçeğin dilinden iyi anlamak gerekirmiş, bazısı güneşi ister bazısı güneşe gelmezmiş. Bu çiçekleri alırken satıcıya sıkı sıkı sordum bakımlarını. Eve getirip saksılarını değiştirip hepsini masanın üzerine dizdim .Gidip gelip onları seviyorum şimdi.



 Orkideyi haftada bir kere suya batırıp süzdürmek gerekiyormuş, ve güneş değmeyecek fakat aydınlık ortamda olacak






Cam güzeli ve diğerler 3 günde bir toprağı kurudukça azıcık sulanıp güneş görecek

Bakalım inşallah güzel güzel büyürler.

1 yorum:

  1. Merhabalar bloğunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim :) Çok güzel bir bloğunuz var :) Bana da beklerim : D
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...