4 Temmuz 2014 Cuma

Bebekler için çorba: Mercimek Çorbası (Sebzeli)


    Bebekler ek gıdaya geçtikten sonra, onlara tek bir öğünde besleyici bir çok yiyeceği verebileceğimiz en güzel yemek tabikide çorbalar oluyor.  Anne olmadan önce çorbanın pek önemini anlamazdım Ali tarık 5 aylık olup ek gıdaya geçince her güne 1 çorba yapmaya başladım, sebze çorbaları ilk ay vazgeçilmezimizdi. 8 aylıktan sonra kıymalı ve et sulu çorbalara başladık.
     Sebze çorbası olacak diye hiç bir zaman damak tadına uymayan lezzetleri vermedim oğluma. Çok çeşitli çorbalar denedim ama sevmediğini sevmedi. Çünkü oda bir bireydi.  Ali Tarıkta çorbalarla en büyük farkettiğim şey, damak tadının oturuyor olmasıydı. Artık neredeyse öyle bir hale geldik ki Ali Tarığın beğenmediği çorbayı bizde yiyemiyorduk. :) (abartmıyorum). 

     Annelerin en büyük sorunu: İştah
    Nasıl bütün bebekler çeşit çeşit iştahlarıda aynı şekilde oluyor. Bu nedenle çocuğunuzu kimseninkiyle karşılaştırmayın. Ama eğer bebekleri yemiyor diye bıraktığınız anda gerçekten yememeye başlıyor.Bebek sahibi olmadan önce çocuklarının peşinde koşan annelere kızardım Ali tarık'ın ilk aylar iştahı yerindeydi sonra diş çıkarma ateş muhabbetiyle bir ara öyle iştahsızlaştı ki ağzına ne versem geri dışarı çıkarıyordu. Bu dönemde anneler gerçekten çok sinirli oluyormuş onu da öğrenmiş oldum.(Yemediği için tabiki ölmüyor ama çaresizlik kötü yani ) Sonra kendimi toparladım. Kahvaltıda peynir, zeytin, rafadan yumurta yerdi şu an hiç birini yemiyor. Sıkıldığını düşünüyorum bende yumurtayı katı haşlamaya başladım, beyazlarını dilimlediğim zaman kendi birer birer yemeyi çok sevdi, peynir ve zeytini börek ya da poğaçalarda yiyordu, salatalık ve domatesle; kahvaltı öğünün geçirdik.. Çorbaya da bir dönem ara verdim. Öğlen yemekelrinde makarna, mantı, kıyma sote şeklinde devam ettik. Akşamları babasıyla yemek yemeyi sevdiği için biz ne yiyorsak onada ondan yedirdik. Bu süreçte biraz zayıfladı ama şu an çorbaların olduğu eski düzene tatkrardan başladığımz için toparlamaya da başladı. Demek istediğim ne çocukların üzerine çok gidip yemek yeme saatini ne kendinize ne ona bir çeşit işkence saatine dönüştürün ne de yemiyor deyip bırakın. Masaya onunla beraber oturun bir tabak çorbada kendi önünze koyun, ya da ne yaptıysanız ondan.
    Ali Tarık benim için en güzel sofra arkadaşı çay bile içsem ona da su koyarım. Yalnız yemek yemeyi sevmiyorum çünkü. Şimdi ne yediğimizi görse hemen ister.

Lafı çok uzattım kusura bakmayın.  Faydalı olabilmek ümidiyle.
Gelelim Tarifimize.


Mercimek Çorbası (Sebzeli)
  • tereyağı,sıvıyağ
  • nane
  • kimyon
  • tuz (bebek için yapıyorsanız hiç koymayın ya da çok az koyun)
  • kaşığın ucuyla salça
  •  1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 2 küçük boy ya da 1 büyük boy havuç
  • 1 orta boy patates
  • 1 küçük boy soğan
  • 8 bardak (1,5 lt filan) Su (düdklü tencere için, normal tenceredeyse sonra ilave etmek gerekiyor)

    Yapılışı:
  • Mercimeği suda nişastası gidene kadar yıkayıp süzün.
  • havuçları halka halka doğrayın.
  • Tencereye (düdklü tercih ediyorum) çok az sıvıyağ koyun ve havuçları biraz kavurun sonra mercimeği koyun ve biraz kavurun. Sık sık karıştırın ki tutmasın*
  •  Salçayıda koyup bir iki karıştırdıktan sonra suyunu ekleyin.**
  • Soğanı ve patatesi dörde bölün ve suyun içerisine atın.
  • Tuzunu ve kimyonunu ekledikten sonra düdüklünün kapağını kapatın ve annemin tabiriyle fışıladıktan sonra yani düdüklünün sesi arttıktan sonra altını kısın ve yaklaşık 1 saat pişirin.***
  • 1 saatin sonunda düdüklünün havasını aldıktan sonra kapağını açın. İnce bir süzgeç yardımıyla çorbayı süzün***. Sebzeleri çatalla ezebilirsiniz. hemen dağılacaklardır. 
  • küçük bir cezve yada tavada tereyağını eritip üzerine nane  döküp biraz yakın ve çorbya karıştırın. 
  • Afiyet olsun.

    *   Bir çok arkadaşım kavurmadıklarını ve direk suyun içerisine malzemeleri karıştıp kapağını kapattıkları söylediler. Ben annemden bu şekilde gördüm kavrulunca daha lezzetli oldğunu düşününyorum. Ama siz isterseniz o şekilde yapabilirsiniz. Zaman tasarrufu sağlayabilir.
    ** Ben yemeklerimde her zaman sıcak su kullanırım. Ketılda vaktiniz varsa kaynatın, yoksa kombiden alın. Ne demişler "pişmiş aşa soğuk su katılmaz"
    ***Eğer düdüklü tencere kullanmıyorsanız. Bu saat biraz daha uzun olabilir ve içerisine su eklemeniz gerekebilir. 
  • Blendırdan geçirecekseniz bu kadar uzun pişirmenizede gerek yok .Ben blendırın sulandırdığını ve lezzetini bozduğunu düşünüyorum.





1 yorum:

  1. bende mercimek çorbamda mevsiminde havuç kullanıyorum mevsimi değilse sadece patates ve bir diş sarımsak kullanıyorum çok lezzetli oluyor :) tavsiye ederim
    bu arada çok güzel görünüyor akşama mercimek çorba mı olsa iftarda acaba :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...