7 Mayıs 2014 Çarşamba

Çilekli Kek

        İnsanın canı bazen böyle değişik kek olsada yesem der ye hani .Bu kek o keklerden işte :D

       Bilirsiniz ki çilek çok uzun süre dolapta durabilen bir meyve değildir. Çabuk bozulur ezilir vs.
Geçtiğimiz günlerde misafir dolayısıyla bi dolu çilek almıştık baktım bozulmaya duracak ne yapayım filan derken kek ypmaya karar verdim. Güzel olanlarını ayıkladım bozulanları attım, hafif ezilmişleride robottan geçirdim.

Gelelim malzemeler ve yapılışına :
1, 5 su bard. çilek puresi
3 yumurta
1 su bardağı şeker (ben çok tatlı sevmediğim için bir iki parmak eksik tuttum)
1 çay bardağından az sıvı yağ
1 kabartma tozu ve vanilin
2,5 su bardağı un

Üstündeki çilkekli sos için

1,5 su bardağı çilek puresi
1 ym. k . nişasta
çok az yağ (parlak olması için)

Yapılışı

  • yumurtayla şekeri köpürene kadar çırpın
  • çilek püresini, vanilin ve sıvıyağını ekleyin
  • kabartma tozuyla 2 su bardağı unu karıştırıp kıvamına bakın, yarımı azar azar ekleyin 
  • yağlanmış fırın tepsisinde 170 derecede pişirin
  • sıcakken pudra şekeri serpip hazırladığınız sosla servis yapın afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...