21 Nisan 2014 Pazartesi

KITIM ÇIKTI Partisi pürtüsü....Geleneksel diş buğdayı

3 Hafta önce yaptığımız diş buğdayımızı paylaşmak yeni nasip oldu. Sivastan döndüm ve evimdeyim artık. Ali Tarık ilk günler yalnız ve boş eve alışmakta baya bi sıkıntı çıktı. Odadan çıktıkça arkamdan ağladı.Bende ondan farksız değildim. İkimizde istesekte istemesekte bu duruma alışmak zorundayız.

Gelelim diş partimize. Cumartesi günü olarak kararlaştırdık annemle. Herkes rahatlıkla gelebilsin okulu olanlar, işte olanların aklı kalmasın dedik :D ... Dedik ama perşembe amcamlar yemeğe davet etti. Yengeme gündüzden geçtik. Cuma günüde evimizde Dedemin vefat yıldönümü sebebiyle okutma vardı. Ben ne zaman hazırlanacaktım peki :D

Keyfekedersaatlerim.blogspot.com adında çok cici bir site buldum. Sahibi çok sağolsun çok güzel çıkartmaları bizimle paylaşmış. Diş bannerimiz, cupcake ve pipet etiketleri, şapkalar daha neler neler.Bu çıkartmalar olmasaydı bir gece önceden bu kadar hazırlığı görsel bir şölenle sunmam pekte mümkün olmayacaktı..

çıkartmalar burada :http://keyfekedersaatlerim.blogspot.com.tr/2012/05/dis-bugday-zaman-geldi.html

Kimileri tarafından çok beğenilen kimisi tarafından da onda ne var ki canım biz daha güzellerini yapıyoruz diyenler olsada benim için hem çok heyecan verici hem çok neşeli geçti. Tek tek görmemin belki nasip olmayacağı bir çok insanı görmek, gönüllerini almak onlarla birlikte mutlu bir günümü geçirmek benim için çok özeldi. Hayatımın hiç bir noktasında abartıyı sevmedim eksiklerim olsada -parti demeyi pek istemiyorum özenti olamaya gerek yok- diş günümüz beklediğimden çok güzel geçti...
Menümüz şimdiki partilerden ziyade tam bir geleneksellik içeriyordu. Annem nefis bir Arabaşı çorbası yaptı, babam sivasın meşhur etli ekmeğinden yaptırdı, Kız kardeşim güzel bir pasta yaptı bende kekleri yaptım.
Son günlerde revaçta olan şeker hamurlu kurabyelri helal noktası sıkıntılı olduğu için yapayı istemedim. Ama misafirlerime çok güzel ikramlarda bulundum.



 Cupcake çıkartmalarını kesip iki yüzünü birbirine uzun kürdanlara yapıştırıp cupcakelerin üzerine taktık.Su şişesi süslemerini kız kardeşim yanlış kesince minik kürdanlara yapıştırdık (soldaki resim) Çok güzel oldu. Parti sonunda evine götürenler bile oldu :) Cupcake kaplarımızda mavi puanlı oldu.
Şapkamız, Pınar hanımın çıktılarından çıktı. Ali Tarıkın kafasında pek tutamadık .Sonradan aklıma geldi keşke bir kaç tane fazla çıkartsaydık  gelen çocuklara takardık. Neyse artık
pastamız. Beyza tarafından sülenip yapıldı afyetle yendi.

 
 Lavanta keselerimi misafirlerime dağıttım. Puanlı kumaşı çok aradım desem yeridir. Bir zamanlar çoktu böyle kumaş ama Sivasta bulamadım. En son mefruşattan nevresimlik kumaş aldım 1 metre.Annem kumaşı belli aralıklarda -kestiğimde kese oluşturacak şekilde- boydan dikti. İçlerine lavanta ve elyaf doldurup ağızlarını evdeki kurdelelerle bağladım. çifter çifter alanlar oldu. Lavantanın baş ağrısını giderdiğini ve kokusuyla insanı rahatlatıp gevşettiğini çok sevdiğim bir abladan öğrendim. Hatta yastıkların içerisine bir miktar konulmalıymış. 

 Dişlerim sağlam ömrüm bereketli olsun duası ve dişimizin çıktığı tarih yazılı keçe süslerimide misafirlerime dağıttım. Ben çubuklara yapıştırdım fakat misafirlerimden şöyle bir fikir aldım, keşke mıknatıs taksaydın buzdolabına tuttururduk dediler. Benim sonradan aklıma geldi yapacak olanlara fikir olsun. Sonradan gittiğim bir kaç evde mıknatıs takıp dolaba tutturanlar olmuştu çok hoş duruyor.

Diş Buğdayı, buğdaysız olur mu, buğdayı kaynatıp soğuduktan sonra içlerine şekerler katıp küçük kutulara doldurduk, puanlı kurdeleyle kutuları bağladık misafirlere dağıttık. Ayrıca tabaklarla sofrada yerini aldı tabi.Diş günümüze gelemeyip buğdayımı ayırt edin diyenler içinde çok iyi oldu. komşulara filanda bu şekilde süslü süslü dağıttık.


 ve son olarak çerçevemiz. Aklınızda olsun kalın keçeden çerçeve yapacaksanız mukavva yeter diye düşünmeyin mukavva yetmiyor dik durmayıp bir tarafı düşüyor. Bunun için ince çıtalar işinizi görecektir. Espirili olsun diye ben üzerine Kıtım çıktı yazdım.Bu çerçeveyle  çektiğimiz fotoğraları çok güzel birer hatıra olarak saklayacağız inşallah



 Bu süsleride internetten buldum, Siyah keçeden kesip hazırladım. Çok eğlenceli fotoğraflar çektik. Sadece şapkasını yapmadım. Özellikle bıyık ve gözlük çok sevildi :D


İşte bu kadar...





2 yorum:

  1. Bebeğinizi güle güle büyütün,hayırlı evlat olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah razı olsun .İnşallah öyle olur =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...