5 Şubat 2014 Çarşamba

Zehra' nın Elmalı Kurabiyesi


 Geçenlerde Zehra (kendisi arkadaşım olur); bu gördüğünüz güzel şekilli elmalı kurabiyeleri yapıp bana Whatsapp' tan göndermişti. Bende "ben biliyorum elmalı kurabiyeyi, çok severim çokta yaparım" deyip bilmişlik etmiştim bunu da  burada itiraf ediyorum.. :P  Bugün baktım evde elma var, Zehra'ya şu senin tarifini veresene bi deyip kalktım giriştim kurabiyeye. Birde üstüne kızcağız 3 yumurta diyor ben," 3 yumurta mı? çok olmasın" diye bilmişliğimin en yüksek mertebesine çıktım üzerinize afiyet.
Yaptım kurabiyeyi çıktı fırından, 1 tanesinin tadına baktım, sonra 1 tanesinin daha, sonra diğerinin....
Dedim Zehra bu süper oldu. Tarifi bloğumda yayınlayabilirmiyim  ? Çok zor aldım izni bak kıymetini bilin :)))

Malzemeler
3 Yumurta
250 gr oda sıcaklığında tereyağı

Yarım su bardağı toz şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
kabartma tozu
un

İç Harcı için
4 elma
5 yemek kaşığı Şeker
1 çay bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın/ya da varsa çubukta olur
Varsa kuru sarı üzüm


pudra şekeri yağmuru
Yapılışı
Önce elmaları rendeleyip, şekerle karemelize olana kadar kavurun. İçerisine kalan malzemeyi karıştırıp soğumaya bırakın.
Fırını 170 dereceye ayarlayın ısınana kadar kurabiyeyi yapın.
oda sıcaklığında yuumuşamış tereyağını ve un hariç diğer malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur olana kadar un ilave edin
hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp açın içerisine cevizli harçtan koyarak istediğiniz şekli verin.
ısıtılmış fırında 30 35 dk pişirin gidip gelip kontrol edin pembeleşirse çıkarın.
üzerine pudra şekeri serpip servis yapın afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...