21 Şubat 2014 Cuma

Pratik Mayasız Poğaça


Çocuklu anneler için en iyi tarif, "en kolay tariftir" benim nezdimde. Hem lezzetli hem pratik tarifler en öncelikli seçeneklerimiz oluyor.

Ali Tarık olmadan önce hep mayalı poğaça yapardım.Eşim seviyor iş yerinede götürüyor diye evde hiç eksik etmezdim.Ali Tarık olduktan sonra bu durum değişti tabi. En son yaptığım mayalı poğaça için otur-kalkla 4 saat uğraşınca bu evde bir daha "mayalı poğaça yapılmayacak" diye karar aldım. Tabi ne kadar sürer bu karar bilinmez. :)

Pişme süresi ile birlikte 1 saat belki süren belki sürmeyen bu Tarifi hemen yazıyorum.

Malzemeler: 1 Tepsi için

125 gr Tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
2 yumurta (birinin sarısı yüzüne)
1 çay bard. Yoğurt ya da peynir altı suyu
Tuz
Kabartma tozu
un

İç harcı için:
Tam yağlı beyaz peynir
Bir tutam maydanoz, dereotu

Yapılışı:
Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi yoğurma kabına koyun.
Tereyağı tamamen parçalandıktan sonra ununu ve kabartma tz. koyup yumuşak br hamur elde edin. İster düz bir zeminde bardakla kesin isterseniz elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp düzledikten sonra iç harcını koyup D şeklinde kapatıp Tepsiye dizin.
Yüzlerine yumurta sarısı sürüp susam yada çörek otuyla süsleyip doğru fırına verin.
Üzerleri nar gibi kızarana dek fırında pişirin.
Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
    Huma S.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      öncelikle bloğumu ziyaret edip yorum yazma zahmetini gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim, çok memnun oldum.
      Verdiğiniz linklere baktım. Çok güzel projeler. Bulduğum ilk fırsatta kayıt olacağım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...