21 Şubat 2014 Cuma

Kuru Meyveli İrmik Tatlısı



   
. Sosyal medya da gezerken bir kaç gün önce çikolata soslu irmik tatlısı gözüme çarpmıştı görüntü olarak olarak süper duruyordu. İrmik tatlısı seven biri olaraktan eminim tadıda çok güzeldir diye düşünmüştüm. Baktım evde süt var dedim bu tatlıyı yapayım. Malzemeleri kattıktan sonra nedense bir eksik varmış gibime geldi. Bazı tarifler vardır ekleme yapmaya pek gelmez tarife tam tamına uymak lazımdır ama irmik tatlısı öyle değilmiş denemiş görmüş oldum.
Önce gözüme ufak üzümler ilişti ondan biraz katıştırdım.Sonra hadi kayısı da dilimleyim dedim. Gün kayısısı idi hafif ekşi olur bilirsiniz tadına mayahoşluk katsın dedim. İncirdi filan derken ceviz olmasa olmazdı. Kek kalıbına döküp buzdolabına kaldırdım.
Bizim evin gurmesi Eşimdir.Eğer bir tarif onun onayından geçmemişse; olmamış, demektir. Nitekim geçenlerde öyle bir tramisu yaptım beğenmedi. O beğenmeyince bloğada eklemiyorum. Tabi bu her tarif için geçerli değil :)




Malzemeler:
8 yemek kaşığı irmik
8 yemek kaşığı şeker
1 lt Süt
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı hindistancevizi rendesi

Kuru meyveler: İncir, kayısı, üzüm, ceviz




Yapılışı
Tencereye irmik, şeker süt ve hindistan cevizini koyup altını yakın.
Kaynamaya başladıktan sonra bir 5 dk daha pişirip altını kapatın.
Muhallebiler kadar koyu olmuyor. Bu tatlının özelliği dolapta koyulaşması.
Altını kapattıktan sonra Vanilini ekleyip karıştırmaya devam edin.
Daha sonra kurumeyveleri atın. Sayı vermedim damak tadınıza göre artırıp eksiltebilirsiniz. İncirleri olabildiğince ufak doğrayın, cevizini ekleyin.
Ben meyveleri pişirdikten sonra sıcağına attım. Siz dilerseniz hepsini karıştırıp beraber pişirebilirsiniz.
Ben çember kek kalıbı kullandım.Dilerseniz Normak kek kalıbına koyup soğuduktan sonra ters çevirebilirisiniz. Kalıbı çok hafif soğuk suyla ıslatırsanız, yapışmadan servis yapabilirisiniz.
Tatlı ılıdıktan sonra dolaba koyup, soğuyunca serviz yapabilirisiniz.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...