9 Ocak 2014 Perşembe

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz Yemeği.

Efendim. Malumunuz üzere Sivas soğuk bir memleket. Bu nedenle bu tarz sebzeler Sivas ta yetişmez. Yetişmediği gibi son yıllara kadar satılmazdı da.
Babam yeni lezzetlere pekte açık olmayan birisi olduğu içinde hiç bizim evimizde kereviz, karnabahar, enginar tarzı sebzeler pişmezdi.
Evlendikten sonra Karnabahar hariç - ki onunda çorbası tam bir fiyaskoydu oraya hiç girmiyorum ama kızartmasını bayılarak yiyorum- diğerlerini hiç denemedim.
Bebek beklemeye başladıktan sonra insan sağlıklı şeylere daha bir yöneliyor. Kerevizi tavsiye edende çok olunca bende denemek istedim. Hiç sevmeyenin bile seveceğini iddia eden bir tarif buldum.
Nasıl mı oldu. İlk başta güzeldi fakat benim damak tadıma uydu mu ondan pek emin değilim. Çok mecbur kalmadığım sürece pek yapmam ama kereviz severler için tarifini vermekten de geri durmam. Ayrıca kerevizi hiç denememiş ve tatmamışsanız da bu tariften gayrısını da önermem.

Malzemeler:
3 top Kereviz (yaklaşık 1 kilodan az)
soğan
1 çay bard. az zeytin yağı.
patates.
2 havuç
2 su bard. Portakal suyu
1 tatlı ka. şeker
tuz


Yapılışı:

Kerevizleri soyup pişirene kadar unlu suda bekletiyoruz ki pişerken kararmasın.
Soğanı sıvıyağıyla bir güzel kavuruyoruz içerisine şeker ve tuz ilave ediyoruz. Daha sonra dildiğimiz havuçları atıp iki dakika daha kavuruyoruz. Daha sonra patatesleri ve kerevizleri karışıtırıp biraz daha kavurduktan sonra portakal suyunu ilave ediyoruz.(Su koymuyoruz çünkü kokusu ağır bir sebze portakal suyu bu durumu hafifletiyr)
Kerevizler yumuşayana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...