10 Ocak 2014 Cuma

yok böyle bir lezzet

Bu aralar tatlı krizleri yaşıyoruz eşimle. Uzun kış akşamlarında yemeğide erken yemişsek belli bi saaatten sonra " e hani tatlın yok mu?" demeye başlıyor bizimki.
Sevgiili Nur' dan aldığım bu tarifi bi kaç gün önce yapmıştım eşim çok beğendi bugün yine yaptım. Portakal, muz, elma, cennet hurması gibi meyvelerle şenlendireceğiniz bu tatlıyı yerli malı haftasına ithaf ediyorum
Tarifi aynen Nur dan aldığım şekliyle yazıyorum
MALZEMELER
1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı tereyağı
kreması için
bi paket krem şanti
1 su bardağı süt
Ara katı için
muz damla çikolAta

(yada ben 2 tanesine yaş kurma süzgeçten geçirip koydum öyle yapabilirsin )
YAPILIŞI
önce krem şantiyi sütle çırpıp dolaba atın sonra tencereye önce tereyağını unu koyun kavurun karartmadan sonra şekeri koyun ve sonrada sütü koyun (isterseniz arkadaşlar falımın damla sakıxının yarısını bölüp atabilirsiniz süt henüz soğukken tencereye harika aroma verir tavsiye ederim) sonra kaynayana kadar çırpın ocaktan alın soğuyana kadar blandırda çıprın sonra dolaba atın tamamen buz gibi olunca dolaptan alın ve içine krem şantiyi muhallebinin içine doldurun ve çırpın sonra kuplara önce muhallebiden sonra (isteğe bağlı isyiter küp doğranmış muz çikolata damlaları ister süzgeçten geçirilmiş hurmayı koyun yada kivi ve çilek nar isteğe bağlı) sonra üzerine muhallebiyi dökün süslemek için ben dr.oetker çikolata kalplerini kullandım ve biraz kakao eledim afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...