24 Ocak 2014 Cuma

Vişneli -vişne soslu- Pasta



 Benim "Uyduruk kayduruk" pastam demiştim geçen gün Zehra' ya fotoğrafını ilk gösterdiğimde. Tadı nasıl olur bilmiyorum ama görüntü güzel görünüyordu geçen gün misafirlerime yaptığım pastanın.
  Birbirinden değerli yeni dostlar ağırladım Perşembe günü. Gelmeleri beni çok mutlu etti, Rabbim misafirin eksikliğini göstermesin kimseye.

Menüde pastayla birlikte;
Dereotlu poğaça
Sodalı pratik börek
Yoğurtlu Kereviz Salatası
Patates rulosu
Vişneli Pasta
Vardı. Gelecek günlerde onlarında tariflerini veririm inşallah.
Eğer pastam misafirlerim tarafından iyi tepki almasaydı açıkçası paylaşmayacaktım.
Vişneli pastanın vişnelerri yazdan kalma. Kayınvalidem sağolsun her gelmesinde ya da gidişimde verir bunlardan bir kaç kavanoz. Bende pişiririm. Çok severim vişne suyunu. Kayınvalidem kavanozlarda yapar vişneyi annem poşetleyip buzluğa atar genelde ikiside olur evinizde hangisi varsa değerlendire bilirsiniz.

:Vişneli Vişne soslu pasta (Çemberli, çok büyük olmayan kalıp için)

Keki için:
4 yumurta
1 su brdağı şeker
1 kabartma tozu
1,5 s. b. dan biraz fazla un
 (Piştikten sonra; ıslatmak için 1 su bardağı süt)

Ara muhallebi için;
3 su bardağı Süt
3 y. k. un
yarım su bardağı şeker

Soğuduktan sonra katmak için çekirdekleri çıkarılmış vişne taneleri 1 kase kadar. (bir kaç tanesini üzerine süs için kenara ayırın.

Vişne sosu için
2 su bardağı vişne suyu
2 ym. nişasta
2 y.k şeker
Üzeri için
2 paket krem şanti
1,5 süt.


Yapılışı:
1. Öncelikle keki yapıyoruz.
2. Önce yumurta ve şekeri köpürene kadar bir kaç dk çırpıyoruz. Kabartma tozunu unun içine karıştırıp yavaş yavaş keke ekliyoruz .
 3. Çok çırpmadan( unu yediğini anladığınızda) yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye -ben kalıp kullandım- döküyoruz.
4. Kek pişerken kapağını ilk 20 dk açmayın. Yüzü pembeleştiğinde fırını kapatın keke içeride dinlensin ki içi pişsin.
5. Çıktıktan sonra kalıbı ters çevirip biraz bekletin ve tepsiden düşmesini sağlayın. Düşmezse bir bıçak yardımıyla çıkarın. Ortasından ikiye bölün.
(Annem keki bölmek için naylon iplik kullanırdı.Benim büyük bir bıçağım vardı onunla düz br şekilde kestim)
6. 2ye böldüğünüz keki sütle ıslatalım.Yarım bardak birine yarım bardak birine


Vişneli sosu bu arada yapın ki soğusun. Tüm malzemeyi bir tencerede koyulaşana kadar pişirin 2 tık kaynatıp kapatın.  Tamanen soğudunda vişne tanelerini atın.


Muhallebiyi yapmak için;
1.vişneler hariç tüm malzemeyi tencereye alın.
2. Kıvama gelince iki tık kaynatıp -annem böyle derdi, kaynamaya başladıktan bi 5 dk sonra- altını kapatın.
3. Soğuduğu zaman vişneleri ilave edin karıştırın.
4. Kekin en son yüzüne sürmek için birazını tencerede bırakacak kadar. iki kekin arasına dökün.en üstünede kalanını döküp kaymak tutana kadar soğutun.


2 poşet krem şantiyi çırpıp dolaba kaldırın. Kek tamamen soğuduğunda üzerine yayın. Eğer katı olmuşsa şanti bıçağı ya da kaşığı sütle ya da suyla ıslatarak düzeltebilirsiniz.

En son üzerine vişneli sosu döküp en az iki saat buzdolabında dinlendirin.

Not: Eğer pastanızın lezzetli olmasını istiyorsanız. Bir gece önceden yapıp dolapta bekletin.
        Bu pastayı farklı meyvelerle aynı bu şekilde yapabilirisiniz.
        Vişneli sosa çok az gıda boyası katabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...