10 Ocak 2014 Cuma

Mantarlı Makarna


    Hatırlıyorum, çocukken annem ne yemek yapsam diye sorsa bağırarak "makarna" derdim. Makarnanın salatasını, kıymalısını, yoğurtlusunu hepsini bayıla bayıla bugün olmuş yerim. Öğlen yemeklerimde vazgeçilmezim olarak hep ön sırayı alır.
    Benim tam aksime eşimin ise hiç makarnayla arası yoktur. O bi tek fırınmakarna sever. Onun makarnası suda haşlanacak tabağa konacak sade sever.
    Pazar günleri dışarı çıkması güzelde ah döndüğümüzde yemek derdi olmasa derim ben bazen. Yine bir pazar günü eve geldğimizde Ali Tarık'ı uyutup girdim mutfağa. Ne yapsam diye düşünürken gözüme en kolay makarna ilişti. Eşim yer mi diye düşünürken buzdolabına göz gezdirirken mantarları farkettim. Ve gerçekten güzel bir lezzet çıktı ortaya. Eşimde bol salatayla afiyetle yedi.

Malzemeler
1 paket Makarna
arzuya göre bol mantar
bir tutam maydonoz
sıvıyağ
tereyağı
salça


yapılışı
Makarnayı haşlıyoruz. Süzülürken tencereye yağı ve mantarları koyuyoruz. Suyunu çekene kadar kavuruyoruz. Daha sonra salçayı ekleyip biraz daha kavurduktan sonra maydanoz ve dereotunu ekliyoruz.bir iki çevirip altını kapatıyoruz ve süzülen makarnayı sosa ekleyip bir güzel karıştırıyoruz. Servise hazır. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...