18 Ocak 2014 Cumartesi

Kış güneşi Pastası


Bu tarifi geçen gün Yemek Cini'nin sitesinde gezerken gördüm.Cumartesi günü gelecek misafirlerim için yapabilirim dedim. Tarifin bir adı yoktu, yapan kişide kendisi uydurmuştu. Tarifte bir çok değişiklik yaptım ve adınıda Kış güneşi koydum. Meyveli tatlıları sevdğimi söylemiştim sanırım dimi. Misafirlerim tarafından da çok sevilip tarifi istenilince "bloğumda bulabilirsiniz" deyip reklamımı da yaptım hemencecik :))Tariften çok bloğumun adı daha çok beğenildi desem yeridir. Çünkü Ali Tarık 'ı çok seven gelin adaylarım onun adını duyunca gözleri ışıldadı :).Neyse ben yine çok konuştum
gelelim tarife
Dediğim gibi Tarifi aldığım site Yemekcini.com ama ben tarife pek uymadım. Tarifteki kek daha çok malzemeyle yapılmıştı ben onun yerine Kekini klasik pandispanyamdan yaptım ve muhallebisine krema eklemişler ben koymadım, jolesindede çilek vardı ben bu mevsim çilek bulamam bulsamda sağlıklı olmaz deyip onun yerine elma koydum. Beklediğimden çok daha lezzetli bir tatlı çıktı ortaya.

Malzemeler :(büyük boy dikdörtgen borcamın tepsisi) (24 dilim çıkıyor)

Keki için:
5 yumurta
1 su bardağı şeker
kabartma tozu
2 su bard. un
(piştikten sonra ıslatmak için 1 su bardağı süt)

Muhallebisi için:
1 litre süt
2 yemek k. nişasta
2 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 adet şekerli vanilin
biraz tereyağı

Meyveli jöleli sos :
3 su bardağı portakal suyu (başka meyve sularıda kullanabilirsiniz)
3 yemek k. nişasta
3 yemek k. şeker
3-4 adet kivi
2 adet muz
1 yarım elma (mevsim meyveleri kısaca, siz artırabilir yada eksiltebilirsiniz)


Yapılışı:
Önce kekini yapıyorsunuz. Yumurtalar ve şekeri bir güzel kabarana kadar çırpın. Kabartma tozunu unla birlikte koyun ve ununun yiyene kadar çırpın. Çok çırpmayın ki kek sönmesin güzel kabarsin.180 drece fırında üzeri pembeleştikten sonra fırında 10 dk kadar dinlendirip öyle çıkarın ki içini çeksin. Çıkardıktan sonra biraz ılıyınca 1 su bardağı sütü her yerine gezdirin.
Kek pişerken bir tarafta muhallebisini pişirin. Vanilin hariç malzemelerin hepsini koyun ve karıştırarak pişirin. Kaynara çıktıktan sonra 3 dk sonra altını kapatın. Vanilini koyup karıştırmaya devam edin tereyağını koyun, karıştırarak yedirin. Gidp gelip karıştırın ki kaymak tutmasın. Kek iyice ılıyınca üzerine boşaltıp yüzünü düzleyin. Ve soğuyup kaymak tutmasını bekleyin.
Sosun yapılısı: portakal suyunu, nişastayı ve şekeri bir tencerede koyulaşana kadar pişirin. Soğumaya bırakın. O soğurken sizde meyveleri doğrayın. Sos soğuduktan sonra doğradığınız meyveleri içine karıştırıp. yüzü kaymak bağladığından emin olduğunuz kekin üzerine kaşık kaşık yayın.
Dolaba atın.
İmkanınız varsa bir gece dolapta bekletin. Afiyet bal şeker olsun.




2 yorum:

  1. Büşracım pastan çok lezzetliydi.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...