10 Ocak 2014 Cuma

Kaymaklı Etimek Tatlısı

Yeni Evin Yeni tatlısı Kaymaklı etimek tatlısı

Uzun zamandır denemk istediğim bir tarifti. Tarifi zor değil hatta çok kolay ama nedense eşimin sevmeyeceğini düşünmüştüm. Geçenlerde kayınvalidemler buradalardı,bizimki akşamın 10 unda size tatlı alayım mı derdine düştü. Canı çekmiş meğer. Gitti Bolulu Hasan ustanın kaymaklı ekmek tatlısını getirdi. Meğerse benim kocacım bu tatlıyı çok severmiş. Dedim ki ben sana yaparım.
Bu tarifin benim bildiğim bir püf noktası varsa biri şerbetinin karamelli olması diğeri kaymağın lezzeti

Normalde etimeğin üzerine bir kat muhallebi serilir ama bizimki istemedi ama siz isterseniz o muhallebiinin tarifini verireim.
Kaymak yoksa krem şantide kullanabilirsiniz.

1 paket Etimek
2 su bard. Şeker
2,5 su bard. su
kaymak ve ya krem şanti

Şekeri bir tencereye koyup altını yakıyoruz. Şeker erimeye başlayınca yavaş yavaş arada karıştırıyoruz. Rengi koyulaşmaya başlayacak çok koyulaşırsa acı olur bilginize. Üzerine mümkünse sıcak suyu koyuyoruz. Yavaş koyun çok fena kabarıyo şerbet. Böyle değişik bir kıvamda olur korkmayın o şeker topu içinde eriyecek. Kaynamaya başlayınca 2-3 damla limon sıkıp 3-4 dk daha kaynatıyoruz.
Etimekleri tepsiye dizip üzerine şerbeti boşaltıyoruz.
Biraz soğduktan sonra doğru dolaba.
Üzerine ister kaymak ister krem şanti servise hazır. İşte bu kadar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...