14 Ocak 2014 Salı

Kaşkol ve Şapka yapımı (Anlatımlı)



    Bu modeli ilk öğrendiğimde ben lisedeydim. Hazırlık mı 1. sınıf mı onu tam hatırlamıyorum ama ilk yılları olduğu kesin. O zamanlar makarna ip diye bir şey çıktı kışın. Herkes farklı farklı renklerde atkıları uzunca örüp takmaya başlarda ben dururmuyum. Annemle hemen gidip 4 tane çok güzel yeşil rengi ip aldım başladım dümdüz örmeye. 2 karış ördüm örmedim ipin biri bitti ama atkının biteceği yok .O günde yengelerim misafr geldiler bize ben bir hayla örgü örüyorum :) Yengem dedi ki büşra o bitmez, nasıl yapacaz ya dedim, getir ben onu sökeyim dedi. Söktü tekrardan bu modelden başladı aldı elne örgüyü akşama elime bitmiş halini teslim etti.Bu kadar kolay olduğunu gören ben bu örgüyü bir daha unuturmuyum. Helede çocuklu anneysem :)
Evde mavi bir iple hemen başladım. Tabi bebişkoyla ben bu kadarcık şeyi bir günde bitiremedim ama olsun :))
Anlatımını aşağıda veriyorum. Üşenmedim birde resimli anlatım yaptım size.

Modelin Anlatılışı:
1. Yapmak istediğiniz kadar ilmekle haroşa başlıyorsunuz.
2. Bir tarafında 3 diş bir tarafında iki diş olacak (1 ve 2 nolu resim)
3. Baştaki ilmeği alıp iki tane örmeden doluyorsunuz.Bunu her ördüğünüz ilmeğin arkasına tekrar ediyorsunuz.(3. ve 4. resim)
3. sırayı bitirdiğinizde şişiniz baya ilmek sıkışmış gibi olacak korkmayın (5. nolu resim)
4. Diğer sırada doladığınız ilmekleri boş bırakıp normal ilmekleri örüyorsunuz.
5. daha sonra tekrardan bir yönde 3 bir yönde 2 diş haroşa olana kadar örüp aynı şeyi tekrar  ediyorsunuz.
kolay gelsin

Atkı için: 36 ilmek başladım.Resimdeki modeli uygulayıp dümdüz 6 karış ördüm. Üzerine ben ayıcık yaptım ama siz farklı stiller deneyebilirsiniz.
Şapka için: 96 ilmek başladım. ve aynı modeli uyguladım. Arkasını ve tepeye gelecek ucunu dümdüz diktim. İki başına ponpon yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...