17 Ocak 2014 Cuma

Hasanpaşa Köftesi


    Bu köfteyi ilk Yalovada Dayımlarda yemiştim.Yapılışının kolaylığı ve lezzeti gerçekten denemeye değerdi. Uzun zamandır ertelediğim bu lezzeti dün denedim. Ve eşimden de tam not aldım. Tarife ben Biber salçası ekledim ondan mıdır bilmiyorum ama gerçekten çok lezzetliydi.


Malzemeler:
 Yarım kilo kıyma
1 orta boy soğan
nane, kimyon, karabiber
Bir tepeleme çay kaşığı biber salcası
Tuz
iki dilim bayat ekmek
Her köfte için küçük parça kaşar
Patetes Puresi için:
4 küçük boy veya 2 büyük boy patates
1 yemek K. tereyağı
1 çay bardağı süt ve tuz

Yapılışı:
Öncelikle patatesleri haşlıyoruz.
 Ben patatesler büyükse soyup bir kaç parçaya bölüp biraz sıvıyağ gezdirdiğim suda, yok patatesler ufaksa bir güzel yıkayıp kabuklarıyla haşlıyorum.

Kıymalı harcı hazırlamak için:
Ben soğanı köftelerde rendelemeyi tercih ederim.
bütün malzemeyi karıştırıp elinizi suya batırarak tabak şekilleri veriyorsunuz. Ben biraz ufak köfteler yaptım siz köfteleri daha büyük yapabilirsiniz.
 Yağlanmış tepsiye dizidiğiniz köftelerin içlerine küçük dilim kaşarları koyup fırına veriyoruz.(isteğe göre salçalı sos yapabilirsiniz)
Köfteler pişerken sizde patates püresini yapabilirsiniz.
Haşladığımız patetesleri eziyoruz ve erimiş tereyağında bir miktar karıştırarak kavuruyoruz. Daha sonra sütünü ve tuzu ekleyip kavurmaya devam ediyorsunuz. Kıvamını yoğun isterseniz daha çok kavurmanız gerekiyor.
Fırından çıkardığınız köftelerin çenak kısımlarına ister kaşıkla ister krema pompasıyla (ki ben öyle yaptım) patates püresini dolduruyorsunuz.
Yanına pilavla servis edebilirsiniz. Afiyet olsun


Servis önerisi : Bu yemeği ister akşam yemeği gibi servis edebilir. İsterseniz benimki gibi küçük köfteler halinde hazırlayıp çay davet menülerinize ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...