24 Ocak 2014 Cuma

Renkli Üsküdar Alışverişleri...

h



          Havanın Güzeliğini ve ders grubumuzda yapılan hediye çekilişini fırsat bilip Salı günü, hediye bakmak ve listemdekileri almak için Üsküdar'a indim. Üsküdar'a her gidişim güzel anılar ve farklı detaylarla renkleniyor. Bu gidişimde çok renkliydi. Otobüste yanıma oturan ablayla sohbetimizin ana konusu Annelikti ve en güzel cümleyi o kurdu.
-Dünyada en zor zanaat hangisi diye sorsalar; anneliktir, derim dedi. Çok doğruydu. Herkesin annelik üzerine söyleyeceği çok şeyi vardır. Çocuk yetiştirmenin esasları anlatılır durulur. Fakat anne olmak onu yaşamak, hayata geçirmek, o yavruyu yetiştirmek, şekil vermek, öyle bir heykele şekil vermek gibi değilmiş... hasılı kelam, Annelik zor zaanatmış...

     Üsküdar' da oturan arkadaşlar geldiğin zaman haber et demişlerdi, bende çıkmadan Tuğçe' yi aradım. Sağolsun ertesi güne misafiri olmasına rağmen işini bırakıp benimle gelmeyi kabul etti. Son zamanlarda bir çok blog gezdiğimi ve yapılacak dosyasının kalabalık olduğunu söylemiştim. Ufak bir liste yapıp Ali Tarık Paşayla düştük yola. 
Neler mi aldım? Ya da neler baktın derseniz. Öncelikle birbirinden renkli fotoğrafta gördüğünüz ipleri aldım. 2 tanesinden kermes için bebek yeleği yapacağım. Bebekle gitmek zor olduğu için yeleklerin düğmelerini ve süslemek için aparatlarını aldım. "Eser çarşısı" adında bir yeri gezdik Tuğçeyle. A' dan Z' ye ne ararsanız bulabileceğiniz bir yer. Sanırım yeni bir liste yapmam gerekecek :)
Daha sonra Tuğçe beni başka bir pasaja daha götürdü. Oradan da ders grubumdaki abla için güzel bir şal aldım. Rengi lacivert ve yumuşak hafif tüylü bir şal ama çok şık ve güzel duruyordu, içerisinede bir tesbih ekledim, güle güle kullanır inşallah.
Daha sonra ilkindi namazları için camiye girdik. Camiden sonra arkadaş "gel seni bir yere götüreceğim" dedi. Emin misin burası olduğuna diye sorarken ilerlediğimde çok güzel bir yer olduğunu anladım. Cıncık, Boncuk, keçe, tarzı herşeyi bulabileceğim bir yer. Bilen birisiyle yola çıkmanın güzelliklerinden birisi.
Eve döndüğümzde akşam ezanı okunmak üzereydi. Bütün hanımların ortak derdi olan akşam yemeği telaşıyla eve girip doğru mutfağa girdim. Güzel bir bezelyeli pilav ve koca bir tabak salata yaptım. Aldığım iplerin heycanı öyle sardı ki beni yeleğin birisini başladım bile.
Hadi bana kolay gelsin... Tarifini burada anlatırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...