7 Ocak 2014 Salı

Ev yapımı Bebe bisküvisi

Bebek bisküvlerim hazır
Tarık Cicibebeyi çok seviyordu. Her ne kadar hazır şeyler vermemeye çalışsamda akşamları meyve püresinin içerisine eziyordum. Ne yalan söyleyeyim son paketini de iki gün önce bitirdik.Dışarıdaki kar sebebiyle eve mahsur kalınca dedim ki kendim yapayım. Nette tarifini araştırırken cicibebelerin bu kadar tehlikeli olduklarını yeni öğrendm. Bundan sonra pek alacağımı sanmıyorum.

Bisküvileri ben çok beğendim. Benden Tarıka kalırsa baya doğal ve besleyici bir tarif oldu.Hatta
Akşam eşim gelince bisküvi mi aldın dedi. yooo dedim. Kendim yaptım dedim. Çok şaşırdı.Tadına bayıldı.Hele birde şeker yerine pekmez koyup doğal olduğunu öğrenince bayram etti :) Şimdi işyerinde ki arkadaşları için bir gün yapacağım. 
 
Tarifi
4 yemek kaşığı oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı. (tepeleme olmasın)
4-5 yemek kaşığı üzüm pekmezi (ben genelde seydioğlu ya da koska alıyorum)
2-3 çorba kaşığı irmik.
2 çay bardağı pirinç unu
2 çay bardağı Tam Buğday unu



KIvama gelmesi için ya anne sütü ya da yoğurt suyu. (12 aydan büyükse normal sütte olur)
Yapılışı:
Un hariç hepsini oda sıcaklığında yumuşamış tereyağıyla karıştırıyorsunuz. Unu yavaş yavaş ekleyip yoğuruyorsunuz. Öyle normal kurabiyeler gibi kulak memesi kıvamında olmuyor bilginize. Eğer hamuru toparlayamiyorsanız. Ben sulu yoğurt kullandım toparlanana kadar hafif ekleyip streç filme yada buzdolabı poşetine koyup 30 dk dolaba atıyorsunuz.
Dolaptan çıkardıktan sonra iki yağlı kağıt arasında merdaneyle açıyorsunuz. Hamur öyle elde şekil verecek kıvamda olmuyor ufanıyor. Yağlı kağıt arasında hemde yüzü pürüzsüz oluyor.Açıp kesiyorsunuz. Kalıplarınız varsa kalıplarla kesip farklı şekkiler de verebilirsiniz. Yavaşça bıçağın ucuyla alıp.Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye diziyorsunuz.

170 derece ısıtlımış fırında 15-20 dk da pişirip çıkarıyorsunuz. Soğuyana kadar dokunmayın ufalanabilir
Afiyet olsun hem size hem minişlere

Not:(bebe biskivisi kadar hızlı suda çözünmüyor. Bu nedenle üzerine baya sıcak su döküp ya da süt o şekilde ezmenizi tavsiye ederim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...