10 Ocak 2014 Cuma

Elma Tatlısı


Birisi Elma mı dedi?
Elma tatlısı denilince aklıma ilk gelen şey tarçın ve karanfilin verdiği o enfes aroma oluyor. Hele pişerkenki o koku. Böyle güzel kokan yemeklerin suyunu bir şişeye koyup parfüm niyetine kullanasım geliyor. Lahana gibi mesela şaka şaka

Gelelim tarife
Arzuya göre Elmaları ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarıyorsunuz. Benim gibi elmayı sapına kadar yiyen bir eşiniz varsa atmayın o çekirdekleri gelir yer. Ben bazen sapını da ye canım israf olmasın diye dalga geçiyorum. ıhım neyse tarife dönelim. Neyse işte elmaları tencereye koyup üzerilerine bir tatlı kaşığı şeker koyuyorsunuz. Sarı tatlı elmalardan kullanıyorsanız daha az şeker mümkünse. İçerisine tarçın kabuğu ve karanfilleri atıp elmaların boyunda su koyuyorsunuz. Ben içerisine portakal kabuğuda attım güzel oldu.Pişirme süresi elmaya göredir. Sert elmaysa daha uzun pişirin.Bunu test etmenin en güzel yolu elmaları çatalla dürtmektir. Çok yumuşatıp hamur etmeyin emi. İçerisine gıda boyası ekleyip renklendirebileceğiniz bu tatlıyı krem şanti, dondurma, çikolata sosuyla da servis edebilirsiniz.
Hadi afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...