9 Ocak 2014 Perşembe

Ayva tatlısı


Bende Eşimde tam bir meyve tatlısı severiz. Bloğumda bolca meyveli tatlı tarifleri bulabilirsiniz.
Kışın en meşhur meyve tatlısı ayvadır sanırım. Siz ayvayi daha yemediyseniz; tarifime göz atabilirsiniz.
Ben ilk önceleri bir heves görüntüsüne aldanıp gıda boyası kullanmıştım. Ayvaların piştikten sonra ki rengi pek hoşuma gitmezdi. Ne yapacaksam sanki. Daha sonra kayınvalidemlerde bir ayva tatlısı yedim; rengide tadıda muhteşemdi.Hemen tarifini aldım.Sadece tarifni almakla kalmadım, bize gelincede yaptırdım ki göz kararım otursun yerine.
Kayıvalidem yazdan vişne konserveleri koyar. Sağolsun banada her gitmemde 3 er 5 er verir. Bende vişne hoşafını gerçekten çok severim. İşte ayvanın lezzet ve renk sırrıda oradan geliyor. İçerisine 1 su bard. Vişne suyu koyup, bir kaç adette tanelerinden atınca üstüne birde ayvayı düdüklüde pişirince süper bir lezzet oluyor.
İşte Tarifi:

Malzemeler
Arzuya göre Ayva.
Karanfil
Ayva sayısının 2 katı yemek kaşığı şeker.

1 su bard. hoşaflık vişne suyu ( renk vermek için gıda boyası kullanabilirsiniz, hiç birşeyde katmasanızda olur.
3-5 vişne
1 su bard. az su (düdüklünüz yoksa, pişerken ayvanın durumuna göre artırın)
    
     Ayvalar güzelce soyulur ve ikiye bölünerek çekirdekleri çıkarılır. Her ayvaya bir yemek kaşığı şeker konulur. Çıkardığınız çekirdeklerden 3 er 5 er atılır ki kıvamı koyu olsun. karanfili vişneleri katıp 1.su bard. Vişne suyu, ve suyu katıp Düdüklüde 13 dk pişirin. ( benim düdüklüm klipsli olanlardan, düdüklünüz güzel pişirmiyorsa 15 dk pişirin. ".Pişip pişmediğini anlamak için çatal batırabilirsiniz. Çok pişirmeyin ki ayvalar dağılmasın.Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.
afiyet olsun
Not: Lezetini iki kat artırmak istiyorsanız vaktiniz varsa,Pişen ayvaları borcama atıp fırınlayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...