19 Ocak 2014 Pazar

Amin Maalouf- Doğudan Uzakta

Hazır Tarık'ı akşam saati uyutmuşken bir kaç kitap yayınlayım dedim.
Amin Maalouf.  Semerkan isimli romanıyla tanışmıştım kendisiyle. Ta lise yıllarında okumuş olsamda kendisini, bir çok ayrıtısını hatırladığım bir kitaptı. Ali Tarık 2 aylıkken Yalovaya dayımın yanına gittiğimde -süper bir kütüphanesi vardır kendisinin- bu kitabı görüp hemen almıştım okumak için.
Ne kadar kısa sürede bitirdiğimi hatırlamıyorum bile; kitap beni öylesine içine çemişti ki. Okuduğum karakterlere bürünüp bir anda dünya ile bağlantımı kopara biliyordu.
Üniversitede arkadaş olan bir grup gencin ileriki zamanlarda Lübnanda ortaya çıkan iç savaş unsuru sebebiyle yolarının ayrılması ve ölmek üzere olan bir arkadaşları için tekrar bir araya gelmelerini. O yıllar arasında neler olduğunu neler yaşadıklarını. Nasıl bir ruh haliyle, savaşın izlerini hala süren bu şehre gelebildiklerini anlatıyor.
Her bölümde bir sonrasında acaba ne olacak diyebieceğiniz bi kitap. Ve sonu benim açımdan pekte tahmin ettiğim gibi bitmemesi dahada ilgi uyandırıcı. Gerçi kitap öyle bir derinlikle işliyor ki sonunu kestiremiyorsunuz sanki hiç bitmeyecek gibi geliyor size. Tabi bu bitmeyecek gibi gelmesi kısmı sıkılma olarak değil okudukça okuma hissinizi artırdığı için oluyor.
Tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...