23 Mart 2015 Pazartesi

Geçen hafta nasıl geldi, hafta sonu nasıl bitti.

Geçen hafta nasıl geldi, hafta sonu nasıl bitti anlamadım ki. bloğa eklenecekler listesi aldı başını gitti.
fotoğraflar, yapılacaklar, düzenlenecekler. Bu ara birde yolculuk telaşı. yorulmuş bir ben var ama dönüp baktığımda bir işte yapmışlığım yok.


 Elimde mavi motiflerden olaşn bir kırlent fkri var. Baya bitirdim motifleri, akşamları ne yaparsam artık.İlerliyr bakalım.
havalar kasvetli. Kış ağır geçti bahar bir türlü gelmek bilmiyorum. Herkes dört gözle bekliyor bu sene.
Hayırlar getirsin bu hafta. Mutlu mesut geçsin inşallah...
Fotoğrafların hepsi tarafıma aittir.

14 Mart 2015 Cumartesi

Happy Weekend...


   Kapalı bir havayla girdik bu hafta sonuna. Hafta içide devam edecekmiş yağışlar.
Bu tablet kılıfı geçen hafta yaptım, bu haftaya paylaşmak nasip oldu. Cafenohut gibi birçok sitede görüyordum.içerisine metreişi elyaf koydum önce baya pofidik birşey durdu, bi hayal kırıklığı yaşar gibi oldum. Sonra ütüleyince istediğim gibi olduğunu farkettim. Bayada kullanışlı birşey oldu. Ufak not defteri telefon gibi şeyler bile konulabilir.



Yapımı çok basitti ama fotoğraflaması o kadar değil. Yaparken oğlum uyuyordu fotoğraflarken kalktı. Ne koysam alıyor minik elleri hiç durmuyor ki kuzunun.İçinin filanda fotoğraflarını çekecektim neyse artık.


............


Alitarıkla ufak bir çarşı yaptık bugün ders sonrasında. Hava çok soğuktu neyse ki oğlumum uyku saatiydi de uyudu arabasında sıcak sıcak. Bende o arada alışverişimi hallettim. Dönüş arabasına bindiğimde yağmur başladı. Tam vaktinde binmişim
.Alışveriş yaparken annem gelir hep aklıma " kızım ilk girdiğin yerde hayır vardır, gönlünü çok dünyayla meşgul etmeden al çık" derdi.Lakin bu kumaş işinde hayalindekini bulmak ne mümkün.
Mavi puanlı kumaş aldım bulut yastık yapacağım oğluma bakalım ne zamana çıkacak.

   Dekorasyon dergilerinde bu ara zigzag desenli kumaşlara rastlıyorum çok hoşuma gidiyor. Kaç tane kumaşçıya sorduysam yoktu. Aklımda onlardan kırlent ypmak vardı. Kadıköy'e filan gitmek lazım belki de. Şöyle dikişten anlayan kafa dengi birkaç arkadaş lazım bana ;)
bugünüde böyle bitirdik hamd olsun. 
Mutlu hafsonlarınız olsun..

Fotoğrafların hepsi tarafıma aittir.

12 Mart 2015 Perşembe

Ben meğer dikiş dikmeyi ne kadar seviyormuşum


İşin ilginç yanı ne biliyor musunuz? Annem dikiş bölümü mezunu ve pardesülerimi dahi ona diktirirken dikiş makinesinin başına hiç oturmamış olmam.
Bu kadar bir şeyler yapma hevesim varken içimde ve meşakkatim çok yokken dikiş dikmeyi neden öğrenmedim diye çok soruyorum.
Helede şu an? Çocuğu küçük bir anne olmam bir yana ,eşimin makinede çok vakit geçirmemden hoşlanmaması bir yana, gurbette olmam ve her takıldığım yerde anneme telefonda birşeyleri tarif etmesini beklemem çok başka bir yana.
Hele ki çocuk yokken eşimin bana makine almak istemesi üzerine, yok ben beceremem şeklinde bir bahaneyle teklifi reddetmem ve üstüne oğlum olduktan sonra; benim makine isteyip eşimin bebekle uğraşamazsın daha sonra alırım sözü de tabiki oda başka bir yana.

Sanırım anne evimdede öğrenmeme sebebim evde makine olmasıydı. İhtiyaç duyduğumda ulaşabiliyor olmakla, projeler görüp ama makinem yok ki sorununu yaşamadan insan öğrenme iştiyakı hissetmiyormuş.
Tabiki en büyük etki de okuyor olmamdı...


Son yıllarda bloglar, pinterest, instagram gibi paylaşım alanlarının fazla olmasıda sanırım şu son zamanlarda insanın yapılacak listesini kabartıyor. Hele pinterestte yarım saat gezdikten sonra " ben çok boş oturuyoru hemen birşeyler üretmem lazım diyorsunuz.
İhtiyaç listemin başını kumaşlar alıyor bu günlerde. Şuraya şöyle yapsam şuraya böyle. Ahh birde oğluşumla fazladan vaktim olsa. Kısacık uyuyan kuzumla; kumaşı bir gün kesip 3 gün sonra dikiyorum. Yapılacak listeme her gün 3 fotoğraf giriyor. Evin işleri, kitaplarada vakit ayırmalı derken günler geçip gidiyor.
Gerçi boş geçirmektense,  bir işten yorulduğumuzda diğerine geçerek Ayeti kerimenin hakkını verelim. Elimize iş dilimize zikir, gönlümüze tefekkürü koyalım.
Takipte kalın...
Güzel şeyler gelecek inşallah 
Fotoğrafların hepsi tarafıma aittir.

11 Mart 2015 Çarşamba

İlkler güzeldir :) Kot etek ....

Olur mu olmaz mı ? Erken mi değil mi? becerebilir miyim, beceremez miyim? Ya kumaşı hiç edersem, ya hevesim kaçarsa filan derken şeytanın bacağını geçen hafta kırdım.
Burda dergisi Şubat sayısında gördüğüm bu eteği dikmeye karar verdim.


Fiyatı çok uygun olan kot bir parça aldım. Hiç olursa dert etmiyeceğim diye kendime de söz verdim. Çünkü huyumu biliyorum eğer olmazsa hevesim kaçabilir huzursuzlanabilirdim.
Öncelikle kendimi belli bir süre tayin etmedim. Ali Tarıkla zaten bir günde oturup bitirmeye şartlarsam kendimi stresli olacağını biliyordum. Bir kaç gün sürsede gece uykularım bile kaçsada  ortaya çıkan sonuç beni fazlasıyla memnun etti.




Modelde ki cepleri ve arkada ki koymadım ve boyunu biraz daha uzattım. Geri kalan herşeyini okuya okuya ilerledim.
Fermuar dikmeyi hiç denemediğim için benim için tam biçilmiş kaftan bir model. Fermuara gerek yok.
Kuşaklar pililileri birleştirip arkaya bağlanıyor.
İlik açmayıda öğrenmiş oldum.
Bu da üzerimde ki duruşu.
İki kere gezmeye giderken giydim bile. :)


Eğer bu modeli dikecekseniz:
1. pili payları çok geniş bence o kadar pili payına gerek yok
2.Kalıpları geniş 38 beden çıkardığım halde bol geldi. Birde pili payını az verdiğim halde
3. modelde arkadada pili var ben onu yapmadım. Dediğim gibi 38 beden zaten geniş oluyor. eğer boyunu uzun yapacaksanız arkadaki pile ile çuval gbi durabilir.
4. Ben modelini çok beğendim. Dikiş bilenler için 1 günde bile biter. :)
5. Piliinin içerisindeki açıklığa gizli fermuar dikerseniz daha rahat kullanırsınız .Otururken açılıp açılmadığını düşünüyorum.
Dikenlere kolay gelsin...
Fotoğrafların hepsi tarafıma aittir.

7 Mart 2015 Cumartesi

2015 in Rengi Marsala...


 Öyle modayı ve moda renkleri yakından takip eden birisi değilim. Ama bu senenin rengine kayıtsız kalamayacağım.
İsmi marsala imiş. Bordo mürdüm karışımı bir renk. Şampanya kırmızı deniyor ama bence alakası pek yok.
 Evim dergisi de bu ay bahar renginize karar verdiniz mi? başlığıyla çıkınca.
 Krem koltuklarıma güzel değişik renkli minderler ve bir fon perde ile salonda farklı bir etki bırakmak istiyorum. Bunun için marsala rengini deneyebilirim.
Aşağıda ki fotoğrafı nette buldum.
 Gayette hoş duruyor.

  Bu sene ufak bütçeyle salonumda bir değişiklik yapmak istiyordum.Minderler ve perde bu işi görür. Bir iki de aksesuarla çok bütçe ayırmaya gerek kalmadan güzel bir değişiklik yapabilirm.
Aklımda ki diğer bir renkte koyu yeşil.
Benim koltuklarım çok açık krem değil o nedenle açık tonlar pek gitmiyor koyu uç tonlar denemem  lazım. Karar verirde alırsam burada da paylaşırım. Bu rengi bulurum inşallah.




Bu rengi diğer kullanacağım alan kıyafet sanırım.
Uzun zamandır bordo renkli bir etek dikmek istiyordum. "Burda dergisi" bu ay plikaşe çok güzel etek kalıpları vermiş.
 Bu renk etek çok ağır ve hoş duruyor. 
Bu renk hakkında
 Ne dersiniz ....


4 Mart 2015 Çarşamba

Mutfakta bahar Havası



Mutfaklarda bahar estirme zamanı.
Havanın güzelliği, açan çiçekler, parıldayan güneş içimizi kıpır kıpır etmeye yetiyorda artıyor bile.
Bende mutfağımda bahar havası estridim bu sene.





Duck keten denilen, su ve yağ geçirmeyen tam mutfak için ideal, bu  güzelliklerin birbirinden çok renk seçenekleri mevcut. Canlı renkleri sevdiğim için ben bu renkleri kullandım.
Metre fiyatı uygun sıkılırsam değiştiririm ;)

Aynı kumaştan mutfak önlüğü ve masa örtüsüde yaptım.
Perdeleri bir günde bitirdim. Diğerlerini parça parça tamamladım. Ufaklıktan fırsat bulsaydım hepsini bir günlük işi vardı. Sadece ben temiz iş yapmayı seviyorum. Hepsini önce teyelledim.Ütüledim ondan sonra makineye geçtim. Ama iğneleyip ütülemek daha pratik olur. Ben makinede yeni olduğum için kaymasın dedim.

Temizliği ve ütüsü çok kolay 30 derecede yıkanabilir yazıyor.
Su tutmamasını denedim .Bizim ufaklık masadan aşağıya çay döktü hiç leke bile kalmamış aktı indi aşağıya.Ama üzerinde uzun süre durursa nasıl olur bilmiyorum.
Benden bu kadar.
İyi günler....
Fotoğrafların hepsi tarafıma aittir.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...